Gamification gir resultater.

Etter at førsteamanuensis Lise Feirud tok i bruk et nytt undervisningsopplegg, gikk snittkarakteren opp fra C til B.

Rundt 160 handelshøyskolestudenter tar hvert år emnet Markedskommunikasjon på Universitetet i Sørøst-Norge (USN) i Drammen.

Et spillbasert undervisningsopplegg utviklet av førsteamanuensis Lise Feirud ved USN har gitt betydelig bedre læringsutbytte for studentene i emnet Markedskommunikasjon. Tidligere strøk 26 prosent av studentene i emnet, men etter innføringen av opplegget er strykprosenten redusert til kun 6 prosent.

Gjennom moduler med quiz, oppgaver og poengsystem oppnår studentene dypere forståelse, bedre struktur og økt motivasjon. Metoden, som kombinerer individuell veiledning og gamification, har også hevet snittkarakteren fra C til B. Opplegget viser hvordan spillifisering kan engasjere studenter og gjøre læringsprosessen både mer effektiv og givende. Gamification gir studentene bedre karakterer.

Les artikkelen her

– Når studentene må bruke det de har lært gjennom å svare på spørsmål, blir læringen også dypere, sier Lise Feirud. Foto: USN

Prøv i 14 dager

Prøv gratis

Bidragsytere og forfattere

No items found.